براي تدوين فيلمهاي درام بايد از روي فيلمنامه يا استوريبورد کار شود. صحنهها معمولا هدف خاصي را دنبال ميکنند، با بازيها يا ديالوگهاي ثابت. کار تدوينگر اين است که به صحنههاي فيلمبرداري شده نگاه کند و ببيند که آيا ميتواند آنها را بهنوعي کنار هم بچيند که پيام داستان مورد نظر را منتقل کنند، در غير اينصورت بايد فيلمنامه را کنار گذاشته و بهترين کاري را که از دستش برميآيد انجام دهد.
تدوين جلوههاي صوتي از جزو ظريفترين ريزهکاريهاي فيلمسازي قرار ميگيرند و به تدوينگر صدا کمک ميکند تا احساس موجود در هر صحنه را به تماشاگر منتقل کند و فضاي احساسي مورد نظر کارگردان را با استفاده از صدا خلق کند. براي مثال اگر تدوينگر صدا قصد داشته باشد تا صحنهي مربوط به يک دفتر کار را به مدد جلوههاي صوتي از وضعيت صامت به ناطق تغيير دهد، ميتواند از جلوههاي صوتي همچون صداي زنگ تلفن در پسزمينه، مکالمه ارباب رجوع با کارمندان و صداي خفيف کار کردن کولر گازي کمک بگيرد.
درباره این سایت