هانس زيمر آهنگساز مطرح و برنده جايزه اسکار، براي فيلم تلقين آهنگسازي کرده است. او با الهام از آهنگ اديت پياف اين موسيقي نوآورانه و هيپنوتيزمکننده را خلق کرده است. موسيقي زيمر ماورائي و خاص بوده و در لحظاتي مخاطب را به رؤيايي زيبا و مسحورکننده فرو ميبرد.
موسيقي تلقين مثل صحنههاي فيلم با ريتم تند شروع شده و بعد کمکم آرام ميشود و کاملا تحت تأثير ژانر فيلم-اکشن و سورئال-است. ريتم موسيقي يادآور موسيقي فيلمهاي دهه نود بوده که در فيلمهاي اکشن به وفور استفاده ميشده است. ديکاپريو در نقش و جاسوس ايفاي نقش ميکند و موسيقي متن هم رازآلودي جاسوسي و هم ويژگيهاي را به خوبي نمايان ميسازد.
تم اصلي موسيقي تلقين از موسيقي فرانسوي اديت پياف گرفته شده که هانس زيمر ريتم آنرا کند کرده است. به عقيده زيمر ميتوان هر چيزي را به زمان ديگري منتقل کرد و معناي متفاوتي به آن بخشيد. تلقين که سفر در رؤياهاست، براي زيمر مفهوم سفر در زمان را دارد و اين موضوع را به خوبي در موسيقياش نشان ميدهد. ترکيب گيتار الکتريک و ارکستر، جنبهاي خيالانگيز و در عينحال مدرن به موسيقي ميدهد. از آنجاييکه دغدغه اصلي نولان «زمان» است، گذر زمان و انتظار با صداي تيکتاک در موسيقي نمايان ميشود.
هانس زيمر در موسيقي فيلم اينتراستلار از فضاي اکشن محوري که براي چهار فيلم قبلي (سه گانهي بتمن و فيلم تلقين) ساخته بود فاصله گرفته و با استفاده از ساز ارگان فضايي باشکوه خلق کرده است. اين ساز که توسط راجر ساير Roger Sayer در کليساي تاريخي تمپل لندن نواخته شده، توانسته بيکرانگي جهان و احساس از دست دادن را همزمان به بيننده منتقل کند. در ساخت موسيقي متن اين فيلم از 34 ساز زهي، 24 ساز بادي و چهار پيانو استفاده شده و شصت مرد براي گروه کُر با هانس زيمر همکاري کردهاند. زيمر با تنظيم فاصله ميکروفن از دهان خوانندهها توانسته به صداهاي جديد برسد. نولان در ساخت فيلمهايش جلوههاي ويژه را براي کمک به روايت داستان به کار ميبرد و در اين فيلم واقعيترين تصوير از نجوم و فيزيک را (از منظر يافتههاي علمي) ارائه کرده است.
دانکرک فيلمي جنگي است که بدون مقدمه خسته کننده و طولاني يکراست مخاطب را به عمق ماجرا ميبرد و محيط جنگي دقيقا مطابق با چيزي که در تاريخ رخ داده، به تصوير کشيده ميشود. در اين فيلم موسيقي متن نقش مهمي ايفا ميکند و در بيشتر صحنهها موسيقي به جاي ديالوگ استفاده شده است. دانکرک بازسازي يک واقعه تاريخي است و در آن ترس و وحشت برآمده از جنگ نشان داده ميشود.
نولان و هانس زيمر در فيلمهاي اينسپشن و اينتراستالر با هم همکاري کردهاند و نولان با استفاده از تکنيکي که در فيلم پرستيژ به آن دست يافته بود از زيمر خواست که موسيقي متن دانکرک را بسازد. «يک توهم شنيداري وجود دارد که در موسيقي به آن شپرد ميگويند، من و ديويد جوليان اين را در فيلم پرستيژ کشف کرديم.»
درباره این سایت